Patrik Riesel, GM.
Bäst: Jeffrey Cole. ”Jävligt skönt att höra någon som har forskat inom ämnet bekräfta det man själv har trott. Roligt också att följa utvecklingen under de sista tio åren, eftersom Cole har hårda fakta från den största delen av tiden.”
Inte överraskande: ”Att Anders Ericson och Carl Wåreus inte var överens. Vilken galen pseudodebatt!”
Mer av i nästa års SMW: ”Ännu mer om webb-tv. Fler case och konkreta diskussioner. Att följa utvecklingen som förmodligen kommer att ske under det kommande året.”
—————————
Katarina Jerndahl, Unilever
Bäst: ”Variationen på föredragen. Och Carlos Viladevall som visade prov på intressanta, kreativa kommunikationslösningar.”
Mindre bra: ”Ingen ting” (Reds. anm: Det är klart att ordföranden för årets MediaAward är odelat positiv!)
Nästa år: ”Vill se mer om webb-tv och word of mouth-marknadsföring”
———————————————–
Johan Falk, Nordisk strategichef, Starcom
Bäst: ”Jeffrey Cole för att han hade ett bra vetenskapligt perspektiv. Bevis. Kändes trovärdig.
Men det han sa var inte överraskande. Polarisering i diskussionen med Brunegård gjorde den intressant. Mycket fakta från Sara Örberg.”
Negativt: ”Det var mycket snack om den digitala utvecklingen, men ingen vet hur man ska göra som
annonsör för att utnyttja det. Mycket, mer konkreta råd och case där det funkar.
Att folk inte pratar om konkreta case handlar om att folk inte vet varför de agerar som de gör,
inte att de inte får eller kan”
0 Responses to “Så här tyckte dom!”