Det här tyckte vi!

Nu drar festen igång, vi avslutar på Ambassadeur, gamla Blue moon bar som fått ett rejält ansiktslyft.
Vi på bloggen summerar StockholmMediaWeek genom att intervjua varandra.

Vad är dina intryck Tomas?
Andra dagens mest intressanta gäst är Jeffrey Cole, tror jag, jag fick det intrycket, men det kan också vara det engelska språket. Amerikaner är bäst på att prata och att förföra med sitt tal.

Dagens töntigaste var Arla Foods som gav ut gratis gossekossor.

Det mest omöjliga var den danske viral marketing-snubben som drog hela sin livsfilosofi. Jag fattade två ord, men nickade givetvis instämmande. Ursäkta, dansken, jag lovar bli bättre på våra grannars språk.

Dagens överraskning var att kycklingen var utbytt mot lax.

Vill inte låta negativ – mitt helhetsintryck är positivt. Program, programledare och innehåll.
————————————————————————————–

Patrik

Dagens bästa: Jeffrey Cole. Ingen slår det akademiska. Fakta. Såhär ligger det till. Skönt att höra någon säga att tv är framtidsbranschen. Det var länge sedan. Ungdomspanelen kom klar tvåa, sånt kan bli pajigt men det räddades av Patrik Peter.

Dagens tråkigaste: Att fler människor inte hittade till bloggen, eller kan det vara så att Mattias Palm-Jensen inte kan förmås trycka på en banner?

Helhetsintryck: Jättebra dag två, med precis rätt mix och lite äkta debatt och känsla på scenen.

——————————————————————————————-

Leon:

vad är dagens bästa?
Att höra någon prata om framtiden utan att prata i floskler. Någon som ger konkret underbyga argumen tför hur framtiden kommer att bli (ochinte använder youtube i varannan mening.) jag pratar om Jeffrey Cole så klart.

Dagens roligaste är den 14 åriga one liner maskinen, Nina i ungdomspanelen.

Det sämsta:
Prisutdelningen var ganska lam, men den kändes marginaliserad, kunde de inte fläska på mer, fattar inte riktigt varför de vann, mne det är kanske inte meningen att jag ska fatta..

Överraskad?
Att nivån skile sig mellan dagarna, idag var mer journalistiskt och igår var det mer intern marknadsföring från scen. Det betydde mer idag!
Helheten är att jag lärt mig en hel del och trots att det är vår uppgift att säga vad vi tycker så lärde jag mig mycket och det är ett proffsigt arrangemang.

0 Responses to “Det här tyckte vi!”



  1. Kommentera

Kommentera

