Kreativitet på webben? Va?

Nu har det blivit dags för de svenska webbkreatörerna att slå sig för bröstet.
Seminariet som officiellt heter ”Effektivt eller bara riktigt irriterande? Om kreativitet
på webben.”, skulle lika gärna kunna heta ”Fy fan vad vi är bra!”. Det handlar inte så mycket om kreativitet i sig utan snarare om vad det är som gjort Sverige till en ledande makt inom
kommunikation och kreativitet på Internet.

Först ut är Mattias Hansson, VD för skolan Hyper Island, hans förklaring till Sveriges
roll som ledande nation inom Internetkreativitet är följande: ”Svenska bolag har utvecklats
till det de har blivit för att de har kunnat utvecklas utan yttre påverkan.”.

Även Lisa Lindström och Daniel af Klintberg deltog i diskussionen och deras förklaringar till den svenska storheten var till exempel ett stort självförtroende i branschen och god
arbetsmiljö på byråerna.

Men om jag ska vara helt ärlig blir det aldrig någon riktig debatt utan snarare generellt
ryggdunkande. Lite tråkigt när det från början är ett intressant och aktuellt ämne.

0 Svar to “Kreativitet på webben? Va?”



  1. Kommentera

Lämna en kommentar




Arkiv

Presentation av bloggredaktionen

RSS live bloggen från Stockholm media week 2008

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.