Patrik Peter kollar vad ungdomar tänker och tycker…

I foajen till Rival sitter morgondagens programledare Patrik Peter och pratar med två ungdomar.
De ska vara med i torsdagens panel.

– De hade bättre koll än vad jag trodde på media. Men en sak förvånade mig, de lyssnade inte på radio, överhuvudtaget. Och speciellt inte P3, som ju är nischad mot hust ungdomar. Att sedan kanal 5 ligger högt, och att de laddar ner film, det kanske inte förvånar. En annan udda sak var att TV 8 gillades av tjejen i panelen, resonerar Patrik när jag stämmer av med honom efteråt.

Det är ett stort event det här – tanken är att det ska vara som ett tv program. Det är mycket planering, många filmer och inslag, faktiskt större än vad jag trott, fortsätter Patrik.

Men han ser inte så stressad ut, eller speciellt orolig. Istället kommer det fram nåt annat:

– Nej men det ska bli kul att prata med folk, det är intressant att höra hur de tänker och resonerar, jag ser till exempel fram emot att träffa min före detta chef Jan Scherman.

Själv har han laddat med att kuta runt brunnsviken imorse, och det verkar ha haft bra effekt.

Vi påminner om att han måste före reklam för bloggen, varför inte kalla den för Stockholm media weeks gerillarörelse, Support the Blogg. Vi filmar med mobilen och lägger upp det på Youtube.

Har ni några frågor till Patrik eller bloggen, kommentera.
PH

0 Responses to “Patrik Peter kollar vad ungdomar tänker och tycker…”



  1. Kommentera

Kommentera

