Thomas om konsten att mäta siffror…

Jahaja, då börjar det närma sig mediaweek start…dammar här iväg mitt första blogginlägg i livet faktis, me tanke på hur ”inne” de blivit så måste jag väl vara den sista på jorden som inte öppnat mig på nätet…menmen

..och när jag nu skriver, så undrar i vart fall jag hur många som läser det?

Unika, sidvisningar eller hur man nu väljer att mäta, just mått på internet är lite godtyckligt som jag förstått, i vart fall när det kommer till TV (webb-TV)…De traditionella TV-sändningarna har sitt globala mått på mms.se, hur precist det är kan diskuteras men det finns i vart fall diverse mått som TV-branschen enats kring. Men i takt med att TV-sändningarna flyttar ut på internet så måste de också enas kring vilken måttstock som skall användas där. MMS håller på med nån sammanställning från diverse olika mätinstitut, men inget är klart. Och i veckan släpptes nån rapport från ”nepa”, som larmade om kris i för de traditionella tidningarna och TV. Jo tack, vi vet att tittandet och läsandet dyker, och det ska det göra. Internet är det bästa som hänt världen! Men hur många kollar på TV via internet. SVT Play har väl sina egna siffror och 4an lika så, men finns det nån offentlig, objektiv institution som tillhandahåller dessa siffror för webb-TV tittandet, från de största sajterna? De var en lång fråga, jag vet, men så var det också första inlägget, måste ju passa på o ordbajsa lite….se till ge mig svar på tal, vill gärna grotta ner mig i webb-TV statistik…

Ha re/ T

0 Responses to “Thomas om konsten att mäta siffror…”



  1. Kommentera

Kommentera

