Allt om sociala media och UGC – för reklamköparen

Som reklamköpare kanske det kan vara svårgreppat hur man man nå ut till kunderna när de surfar på facebook eller myspace. Eller hur man ska få användarna att engagera sig och skapa egna kommentar, filmer eller recensioner. Ska man idag nå en hel generation måste man jobba med sociala media och UGC, user generated content.
Det har kommit en rapport som ger en bra introduktion och illustrerar den med fallstudier. Det är enkelt och tydligt.
Den finns att hämta här. Den är utgiven av Interactive Advertising Bureau.

Läs på och kom laddad till Stockholm Media Week.

Annonser

1 Response to “Allt om sociala media och UGC – för reklamköparen”


  1. 1 Patrik Peter april 23, 2008 kl. 6:58 e m

    Det märks att nu bara är två veckor kvar till årets evenemang – pulsen börjar stiga, precis som den ska göra vid det här läget. Redaktionen fortsätter att göra resaerch och finslipa på frågeställningarna. Jag har t ex pratat med TV4:s vd Jan Scherman som är en av årets gäster. Det var ett intressant samtal om TV4,
    när tv och webb eventuellt blir ett och hans egen framtid som högste chef för en av landets största tv-bolag. Jag ser fram emot att få ställa frågor på scen inför Stockholm Media Weeks kräsna publik!


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s





%d bloggare gillar detta: