Terrorbalansen i kyldisken

Redan 1979 kom Blåvitts antidesignade produkter ut till hyllorna på Konsum.

Försäljningen av butikkedjornas egna märken ökar ständigt och diskussionen på detta semenarium handlar om ifall de tränger ut andra märken från butikerna. Det pratas om terrorbalans i kyldisken. 

Ingrid Jonasson-Blank från ICA pratar om de egna varumärkena som otroligt viktiga ur brandingsynpunkt och om vikten av design och att varorna måste synas. Casten påpekar att ICA får fördel genom att andra matproducenter inte själva får välja var deras varor ska stå i butiken

Håkan Gustafsson, Mediaedge-CIA, anser att kärnan i problemet för andra matproducenter är att ICA både är största kund och största konkurrent och menar att detta är ett brinnande ämne just nu på marknaden. Måste tillägga att Håkan Gustafsson känns befriande ärlig och verkar stå för vad han säger. Skönt rakt från hans håll. Det pratas dock ingenting om hur pressade priserna är på delar av produkterna från de egna märkena och vad som har getts avkall på för att kunna hålla de priserna. Funderar på vilka värdeord kunderna kopplar till de här märkena. Om nån läsare har nån bra länk så lägg gärna upp den.

Jag ska gå till närmaste Konsum för att kolla om de känner av terrorblansen i kyldisken.

anna.

Annonser

0 Responses to “Terrorbalansen i kyldisken”



  1. Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s





%d bloggare gillar detta: