ICA:s reklamfilmer är värdelösa

Får det jag hela tiden sagt bekräftat: Folk kommer inte ihåg produkterna som ICA säljer i sina reklamfilmer som vid det här laget rullat flera många på tv. Vi minns de roliga karaktärerna men vi ser inte produkterna och erbjudandena som presenteras.

– Filmerna är värdelösa i ordets rätta bemärkelse. De ger inget värde till de specifika varumärkena. De bygger varumärket ICA men de säljer inte produkterna i sig, säger Håkan Gustafsson, Mediaedge:CIA (tidigare Procter & Gamble).

Programpunkten går under namnet Terrorbalans i kyldisken. Läbbigt värre! I det här fallet är det ICA som är bad boy.

Paul

Annonser

0 Responses to “ICA:s reklamfilmer är värdelösa”



  1. Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s





%d bloggare gillar detta: