Elektronikbranschens framtid: design och hemhjälp

500.000 platt-tv såldes förra året. Tjock-tv:n åker in i garderoben, berättar Urban Hilding, VD Initiative Universal Media.

Färg, form och design är det som är avgörande idag. Och det kommer väl knappast som en nyhet? Minns bara när mobilerna började bli stora, alla i plugget hade en Nokia eftersom Ericsson var så fula. Designen var (nästan) allt. Så enkelt är det.

Tekniken i hemmen blir allt mer komplicerad. Erik Frankendal, VD Onoff, menar att framtiden för hans bolag ligger i att hjälpa folk i hemmen. Det är trots allt inte alltid så enkelt att installera ett trådlöst nätverk på egen hand. Där behövs hjälpen från elektronikvaruhuset, hoppas Erik som samtidigt passar på att utnämna direktreklam till en dinosaurie.

Paul

Annonser

0 Responses to “Elektronikbranschens framtid: design och hemhjälp”



  1. Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s





%d bloggare gillar detta: