SVT:s nya valuta – varumärket.

Har SVT bytt valuta? frågade Casten Eva Hamilton.

Vad är måttet på framgång eller fiasko? Inom SVT är räckvidden den nya religionen. Alltså hur många människor som under en vecka tittar på SVT. Inte tittarsiffror per se. Är det att ge efter för vikande tittarsiffror eller ett modernt varumärkestänkande?
Klart är att vi kommer att få se SVT på många olika plattformar i framtiden , på JOOST och Youtube etc. På webben laddas SVT program ner mer än någonsin, 57 miljoner starter bara i år.
Så varumärket är starkt – men när ska vi se på SVT och ska vi kunna se reklam på Joost mitt i ett SVT program? Eller i mobilen när en mobiltelefonoperatör snuttifierar programmen och säljer dem till oss med reklam?

Patrik

Annonser

1 Response to “SVT:s nya valuta – varumärket.”


  1. 1 Richard Gatarski maj 9, 2007 kl. 2:31 e m

    Cool med liveblogging – tack!
    Det är vare sig SvT eller SR:s agerande som är det stora problemet (även om dom båda blivit superoroliga över sin framtid). Snarare är det ägarna (läs Regering, Riksdag och i förlängningen vi) som inte funderat på utvecklingen och framförallt på vad vi behöver. Där är det oroande att så få fattar det ni skriver om tex Joost.


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s





%d bloggare gillar detta: